M-a-k-e-u-p-t-u-t-o-r-i-a-l

1. börja med att sätta fundation, concealer, puder och rouge. var försiktigt med pudret, det är lätt att det blir för mycket och ser ''kakigt'' ut. använd gärna en puderborste, lättaste att använda för att pudret ska se bra ut. sätt rouge på kinderna, jag brukar blanda bådabrun och rosa. då sätter jag lite brun rouge på kindbenen och sedan rosa på kinderna. (typ köttbullarna haha). var försiktig så att de inte blir för starkt. blås på rougeborsten eller knacka på den så att det ''åker bort'' lite från borsten. fyll i dina ögon bryn. sätt en krämig highlighter på hela ögon locket + ovanför ''kötbullarna''. sätt lite lypsyl på läpparna så att de mjukas upp lite.
Produker jag använt:
  • Oriflame beauty studio artist fundation
  • Make up store cover all (concealer)
  • isadora velvet touch compact powder
  • lumene arctic glow mineral blush (blushing rose)
  • H&M's rouge (någon bronzig nyans haha, kommer inte ihåg vad den heter!
  • H&M eyebrow liner light brown
  • face highlighter yellow
2. blöt borsten du ska använda när du sätter ögonskuggan. lägg på en lite sämre svart ögonskugga (som är ganska lätt att ta bort om det blir fel) och lägg över hela ögonlocket. när du gjort det och det ser bra ut, lägger du på en bättre som håller längre. gör det samma under ögat också.
produkter jag använt:
  • den svarta färgen på H&M's eyeshadow palette
  • Face (en kolsvart ögonskugga)
nu lägger jag på en svart/mörkgrå glittrig puder ögonskugga (puderform) ovanpå det svarta. sedan sätter jag på eyeliner och gör en ''vinge'' längst ut. eyelinern syns inte så mycket. men det ger ett mörkare intryck. jag sätter sedan pålite mer highlighter under ögonbrynet och sedan en vit skimrig ögonskugga (puderform) på det. böj ögonfransarna och lägg sedan på mascara.
produkter jag använt:
  • viva la diva neon eyes
  • isadora colerful eyeliner 10 black
  • face highlighter yellow
  • shimmer eye powder
  • oriflame beauty wonder lash mascara

fixa till om det har ''ramlat'' ner ögonskugga under ögonen med en borste och kanske lite puder. sätt sedan liiite puder påläpparna och sedan ett ljusrosa läppglans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0