''you only live once''

jag tycker inte alls om det uttrycket. ja, det är sant.. och man ska ju ta vara på livet och göra något bra av det. det håller jag helt med om. men vissa går till överdrift när det gäller sånt, jag menar.. ska man kunna använda det som ursäkt bara för att man vill gör något ''dumt''? jag tycker inte att man kan använda det som ursäkt då man tex sårat någon annan. man säger ju inte direkt till personen man sårat, typ ''ja förlåt, men man lever ju bara en gång''. men många tror jag tänker så när de funderar på om de har rätt att bete sig som de gör. eller om dom har rätt att göra en viss grej, trots att de vet att de kanske kan såra en person. i vissa sammanhang är detta ett riktigt bra uttryck. för ja, man ska verkligen ta vara på den tid man har! ha så jävla kul det bara går och förverkliga sina drömmar. så länge man inte sårar personer runt omkring sig. man kan ha riktigt roligt och så utan att göra någon annan illa. man ska tänka på andra, och sig själv. men att använda det som en undanflykt till sig själv, att inte behöva ta itu med sina egna problem och slippa stå för det man gjort. det är egoistiskt. som sagt, det är ett bra motto att leva efter, så länge det inte går för långt!

Kommentarer
Postat av: Melinda

Galet bra skrivet Amanda!

Svar: tack!
Amanda Eriksson

2012-06-17 @ 18:22:19
URL: http://meellee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0